Rubens Barrichello
Rubens Barrichello
Národnost: | brazilská | Datum narození: | 23. 05. 1972 |
---|---|---|---|
Rodiště: | Sao Paulo, Brazílie | Bydliště: | Monte Carlo, Monako |
Výška: | 172 | Váha: | 77 |
Starty: | 267 | Body: | 519 |
Vítězství: | První pozice: | 13 | |
Nejrychlejší kola: | 15 | Stupně vítězů: | 62 |
První GP: | GP JAR 1993 | První vítězství: | GP Německa 2000 |
Titul šampiona: | - |
Rubens Barrichello měl obtížný vstup F1. Na svých bedrech musel nést tíhu očekávání celé Brazílie, která se těšila na další excelentní brazilské výsledky v F1 po smrti Ayrtona Senny v San Marinu 1994.
Rubens Barrichello však v F1 dosud nedokázal tato očekávání naplnit, částečně díky své zodpovědnosti a jeho neuvěřitelné loajality.
Do F1 vstoupil Barrichello v roce 1993 s Jordanem. Měl docela solidní první sezonu, ale na bodech skončil pouze jednou v Suzuce.
Následující rok začal stylově získal v Pacifické Velké ceně své první pódium, doma v Interlagosu byl pak čtvrtý.
V San Marinu však těžce havaroval. Neutrpěl žádná vážnější zranění, ale předznamenal jeden z nejtragičtější víkend F1, během kterého zahynul Roland Ratzenberge i Ayrton Senna. Barrichello nicméně bojoval dál. Získal pole postion ve Spa a v závodě pak skončil šestý.
V následujících sezonách zůstal Jordan bez lesku, a ačkoli se stal Barrichello nejvěrnějším jezdcem týmu, na další sezonu přestoupil do Stewartu.
První sezona ve Stewartu však byla příšerná, vůz byl nespolehlivý a ze sedmácti závodů měl třináctkrát mechanické problémy. Navzdory tomu dokázal v Monaku dokončit závod na druhém místě.
V dalších dvou letech se toho příliš nezměnilo, Stewart víceméně stagnoval. A když už se náhodou týmu vyvedl závod a dokázal zvítězit, podařilo se tak Herbertovi, nikoli Barrichellovi.
Koncem roku 1999 přestoupil Barrichello do týmu Ferrari a stal se týmovým kolegou Michaela Schumachera. Ačkoli se mu v italském týmu podařilo získat první vítězství a pozdějí mnoho dalších, status týmové jednotky měl přísně předepsaný Schumacher.
Barrichello setrval po boku Schumachera až do roku 2005. Během této doby získal svá nejlepší umístění v šampionátu: 2000 - 4. místo, 2001 - 3. místo, 2002 - 2. místo, 2004 - 2.místo, 2005 - 8. místo, nicméně vždy až ve stínu Michaela Schumachera, kterému musel i několikrát přepustit svou pozici.
Poslední sezona ve Ferrari navíc nebyla zcela úspěšná, tým se potýkal s problémy s pneumatikami a Barrichello usoudil, že je čas na odchod.
Ročník 2006 zasvětil Hondě, nicméně v začátku sezony se výrazně trápil, když si nemohl zvyknout na pneumatiky Michelin a jiné chování brzd a systému kontroly prokluzu u Hondy. V průběhu sezony se však lepšil a dosahoval srovnatelných výsledků s Jensonem Buttonem, zejména v kvalifikacích.
Rok 2007 byl pro Barrichella velmi špatný, kvůli tragickému monopostu RA107 nezískal poprvé ve své dlouhé kariéře ani jeden bod. V sezóně 2008 se Barrichello stal nejzkušenějším pilotem formule 1 v historii a přestože bodově vedl svůj tým, hrozil mu konec kariéry. Ross Brawn se však rozhodl si Brazilce ve svém novém týmu ponechat i v roce 2009.
Historie
od 9 let motokáry
5x mistr Brazílie
1989 Formule Ford: 4. místo
1990 šampion Formule Opel Europe
1991 britská F3: 3. místo
1992 Formule 3000: 2. místo
Formule 1
1993 Jordan: 2 body, 17. místo
1994 Jordan: 19 bodů, 6. místo
1995 Jordan: 11 bodů, 11. místo
1996 Jordan: 14 bodů, 8. místo
1997 Stewart: 6 bodů, 13. místo
1998 Stewart: 4 body, 12. místo
1999 Stewart: 22 bodů, 7. místo
2000 Ferrari: 62 bodů, 4. místo
2001 Ferrari: 56 bodů, 3. místo
2002 Ferrari: 77 bodů, 2. místo
2003 Ferrari: 65 bodů, 4. místo
2004 Ferrari: 114 bodů, 2. místo
2005 Ferrari: 38 bodů, 8. místo
2006 Honda: 30 bodů, 7. místo
2007 Honda: 0 bodů, 20. místo
2008 Honda: 11. bodů, 14. místo
2009 BrawnGP